Helyes, ha szombaton még a lépéseink is különböznek a hétköznapi lépésektől, ahogyan a próféta írja: „ha a szombat [miatt] fogod vissza a lábadat” (Jesájá 58:13). Aki hétköznap sietősen jár, szombaton járjon nyugodtan. A gyerekek játék közbeni futkározása viszont megengedett, mert számukra ez a szombat öröme (oneg sábát).
Szintén megengedett a sietség a zsinagógába vagy más micvára (zsidó környéken dicséretes, ha a zsinagóga előtt meggyorsítjuk lépteinket, nem zsidó környéken nem ajánlatos a zsinagógába „futás”, mert ott a környező nép szemében ez furcsának számíthat).
Biciklizni nem szabad szombaton, de hogy miért, az vita tárgyát képezi a rabbik között. A legtöbb vélemény szerint szokás ill. a szombat szellemisége miatt. Nagy szükség esetén (pl. életmentés), vagy más különleges micva céljára megengedhető a villamos vagy metró, feltéve, hogy a vezető és utasok nagy része nem zsidó, és lehetséges felszállni anélkül, hogy bármit is kellene vinni. Szükséges továbbá lehetőleg diszkréten, feltűnésmentesen végrehajtani az utazást.